1. Tüm içerik bedava! Böyle devam etmesi için reklamlara tıklamayı unutma ;)

Set'siz Gelin Olur Mu?

'Alyans ve Takı' forumunda aksoyirem tarafından 7 Aralık 2015 tarihinde açılan konu

  1. aksoyirem

    aksoyirem İnci Üye+

    Puan:
    6,320
    Kızlar merhaba;
    Sormak istediğim soru başlıkta yazıyor zaten "setsiz gelin olur mu?"
    Haftasonu görümcemle çarşıda dolaşırken bir set gördük(3bin TL idi), fotoğrafını çektik ve abine göster dedim. "İstiyorum, alalım" gibi şeyler kesinlikle demedim. Dün akşam müstakbel beyim; yok ben seti alamam sen ne altın delisiymişsin yok efendim hiçbişey istemicekmişim ya set alınacakmış ya bilezik. eğer bana 3 milyarlık set alırlarsa ona da 3 milyarlık saat alacakmışız. Dedim bitti, olmaz bu iş madem hazır değildin neden düğün yapalım dediniz falan diye kavga ettik, ağlamaya başladım. Annem ağlarken gördü, sinirlendi su gibi kız veriyoruz dul kadın mısın sende bişey istemiceksin falan dedi. Kayınvalidemi aradı su gibi kız veriyorum en değerlimi veriyorum şimdiden üzmek ağlatmak ne demek eğer böyle yapacaksanız olmaz bu iş ağlatmanız için vermiyoruz size kızımızı dedi, kayınvalidem de üzülmüş hallederiz falan dedi telefonda. Konuşmanın ardından 1 saat sonra bize geldiler. Korkmuşlar ben ayrılıcam diye, Onlar bana 2 adana burgusu takmışlardı, düğünde de 2 tane daha takacaklarmış set almayacaklarmış planları buymuş. Annemde ben dul kadın vermiyorum size, gittiğim her düğünde geline set ve 3-5 bilezik takılır biz baştan konuşmadık şimdi sorunlar oluyor böyle dedi. Kayınpederim ben sana istediğini alıcam şubata kadar bekle dedi. Sorun olursa ya bana ya kaynanana söyle dedi. Bu arada 1 görümcem var o da evlenecek, o herşey istiyor fakat ona isteme etme denmiyor. Bu durumda gücüme gidiyor açıkçası :(

    Sizce ben set istemekle nankörlük mü yapmışım? Bir set istemekle altın delisi mi olunuyor? birkaç bilezik 1 set istemek hakkım değil mi?
     
  2. mldfyz

    mldfyz Uzman Üye+

    Puan:
    24,252
    Normalde adet haline gelen her gelinin setinin olmasidir olmazsa da gelin istemiyordur tercih meselesi;) fakat nisanlinin yaklasimi ve sozleri agir olmus yani bu surecte olmasi en ihtimal ama oluncada en moral bozan konu para konusu aranizda gecmis olmus ve biraz saygisizlik olusmus olmus:( nisanlin esi olacak insana sahsen soylenmeyecek sozler saf etmis hakkinizda hayirlisi olsun bu surecten sonra..
     
  3. aksoyirem

    aksoyirem İnci Üye+

    Puan:
    6,320
    Nasıl hazmederim bu sözlerini, nasıl unuturum bilmiyorum. Bir set gösterdim ağzımdan istiyorum gibi birşey de çıkmamıştı ama sözlerinden sonra almak zorundasın dedim bende. Şuan aramız epey bozuk, dün kayınvalidemler bizdeyken nişanlım aradı annemmi özür falan diledi, sabahta benden özür diledi. Ama çok kırıldım haketmediğim laflar duydum.
     
    mldfyz bunu beğendi.
  4. gulakinn

    gulakinn Uzman Üye+

    Puan:
    12,422
    Bence setsiz gelin olur, olabilir yani. Görümcene abine göster demişsin ne diye gösterecek onu anlayamadım. Beğendiysen almak istiyorsundur,istiyorum alalım dememişsin ama biraz o demeye gelmiş sanki. Ailelerin gücü neye yetiyorsa onu alıp takar. Böyle konuları direk nişanlınla konuşmalısın. Görümcenle kendini kıyaslama bence çünkü herkesin ikili ilişkisi farklıdır. Nişanlının söyledikleri de hiç hoş şeyler değilmiş tabi. Hakkınızda hayırlısı olsun ;)
     
    denizceylan bunu beğendi.
  5. aksoyirem

    aksoyirem İnci Üye+

    Puan:
    6,320
    Göster dememdeki amaç kesinlikle istiyorum alınsın gibi birşey değildi. Sadece beğenmiştim ondan göstermesini istedim ben almayacaklarını bilmiyordum. Durumu yettiği kadar alırlar doğru ama durumu olmayan insanın altında jeep olmaz. Burada benim gücüme giden şey; ne desem ne istesem hep sorun oluyor, hep bir tartışma...
     
    gulakinn bunu beğendi.
  6. gulakinn

    gulakinn Uzman Üye+

    Puan:
    12,422
    Ben düğünde takılanı hediye olarak görüyorum 1 de taksa hediye 5 de taksa onların hediyesi gibi benim gözümde. Altında jeep var diye her istenileni yapamayabilir. Seninde kırıldığın, gücendiğin farklı konular , farklı problemler olabilir. Zamanla düzelirsiniz sıkıntı yapma bu süreç zaten stresli ..
     
  7. aksoyirem

    aksoyirem İnci Üye+

    Puan:
    6,320
    Tabi ki gözyaşlarımıza değmedi. Derdim zaten set alınması veya alınmaması da değil. Geçen haftalarda gelinlik beğendim 1,500 lira ona bile "daha uygunu yok mu" dediler. 1 kere olacak birşey, tabiki en güzel olsun içime sinen olsun istiyorum. Biz onlara şu kadar altın alın demedik, sizin şerefinizdir demelerini söyledim aileme. Düğünde, ev kurmaya hiç birşeye yardım etmiyorlar. Ama herşeyin en iyisi olsun istiyorlar. İşi inada bindirerek olur mu sence ?
     
  8. aksoyirem

    aksoyirem İnci Üye+

    Puan:
    6,320
    Oldukça stresli.
    Onlara masraf olmasın diye ben düğün istemedim nikah olsun yeter dedim kendileri dediler herşeyin en iyisi olacak diye. Ceplerinden çıkacak para 25bini geçmez. O takılacak takıları ben ileride kendi evimi almak için yatırım görüyorum. Şuan ev kurmasınada yardım etmeyip, herşeyi asgari ücretle çalışan nişanlıma yıkan ailesine bence mübah benim istediklerim. Kendi kızlarına en pahalı en lüks şeyleri isterken karşı tarafı düşünmüyorlar ama iş kendilerine gelince durumumuz yok diyorlar. 3 kuruşa 5 köfte yok. Adetlere göre hareket edilecek dedilerse yapacaklar zaten.
     
    seden, sedaozer ve hilalozer bunu beğendi.
  9. Esrahımm

    Esrahımm İnci Üye+

    Puan:
    7,802
    canım bende set almadım onun yerine bilezik taksınlar dedim ama onu da yapmadılar sadece bi küpe ve bilezik taktılar benim içimde üdde kaldı ama napalım yapıcak bişey yok. Senin istemen normal sonuçta bi kez evleniyoruz ve insan istiyebilir ama nişanlının öyle tepki vermesi abartılı olmuş belki durumları olmadığından stres yapıp sana o sözleri sarfetmiştir sonradan pişman olmuş olabilir
     
  10. aksoyirem

    aksoyirem İnci Üye+

    Puan:
    6,320
    Nişanlımla konuşabilsem sorun kalmayacak ama :( Konuşulmuyor hemen parlıyıveriyor... Bende alttan alabilen biri değilim :( Benim ya da ailemin derdi altında değil, ailem şimdiden üzüyorlar ileride ne yaparlar ? bi kıyamıyoruz sana onlar kıyıyor diyor. Üzülmem onları da üzüyor.
     
    Nazmiyee bunu beğendi.
  11. hilalozer

    hilalozer Süper Üye+

    Puan:
    28,502
    Canım herkesin düşüncesi farklıdır. Burada bazı kızlar da kendilerine göre takını hediye olduğunu, az mı çok mu taktılar bunu dile getirmenin yanlış olduğunu söylemiş. Bana göre altın erkek evinin hediyesi değildir. Gelinin nikah hakkıdır. Tabi ki de ne kadarsa durumları onunla orantılı yapacaklar. Bana göre de olcak olcak diye ısrar etmesi yanlıştır. Ama benim gördüğüm şu ki sen çok fazla birşey istememişsin. Ki durumları da var diyosun.. Ayrıca 3binlik set gerçekten pahalı değil. Trabzon setlerine 15bin verenler var.. Sorun kişiye göre değişir. Bence setsiz olmaz. Ve nişanlının tavrı çok yanlış.. Görümcen ille yapılcak dedi falan mı dedi acaba?
     
  12. aksoyirem

    aksoyirem İnci Üye+

    Puan:
    6,320
    Canım bizde geline set ve durum yettikçe bilezik alınır.
    İstediğim sette öyle 15-20 milyarlık birşey ne gelinler var neler neler istiyorlar. Ben susuyorum, ama sustukça herşeyime bi mana buluyorlar. Yok o pahalı, onun oyu var bunun şusu var bilmem ne... Ailemde sustu sustu ama en sonunda dul kadın mı veriyoruz onlara diplomalı okumuş su gibi kız veriyoruz diye patladı
     
    Esrahımm bunu beğendi.
  13. aksoyirem

    aksoyirem İnci Üye+

    Puan:
    6,320
    Ben de senin gibi düşünüyorum. Biz göçmeniz, macır yani. Bizim gördüğümüz düğünlerde, amcalarıma yaptıklarımızda falan hep 5-6 bilezik ve set oluyor. Ben setsiz hiç gelin görmedim. Ben onlardan bu zamana kadar hiç birşey istemedim desem yeridir. Onları zorladığımı düşünmüyorum ya da çok yük olduğumu. Nişanda birşey istemedim aileme de söylemeyin ayıp olur dedim, ama keşke söyletseymişim diyorum şimdi.
    Mobilyada ucuza kaçıyorlar, gelinlik öyle, kiraya gidicez bulduğumuz kirayı beğenmiyorlar ama hiç birşeye de yardım etmiyorlar. Ben sanmıyorum onların parasının olmadığını, kefen cebi misali onlardaki durum. Mezara götürecekler parayı. Kendi kızlarına olunca onuda iste bunu da iste diyorlar, duydum yani dediğini. Ama gelin almaya gelince bizde o adet yok bu adet yok diyip kenara çekiliveriyorlar. Buna tahammül edemem yani.
     
    sedaozer ve hilalozer bunu beğendi.
  14. Esrahımm

    Esrahımm İnci Üye+

    Puan:
    7,802
    sen çok haklısın canım bende böyle düşünüp kendimi ve ailemi üzüyodum sadece eğer nişanlını seviyorsan bazı şeyleri alttan almaya çalış derim bizde evlenilcek kıza düğün alışverişi yapılır kıyafet falan alınır ben mağazada kıyafetlere bakıyorum karışıcak bence en son kişi kayınpederim bana kaşını kaldırdı alma diye bende çok sinirlendim hiç bişey almadan çıkmak istedim bu seferde nişanlım kızdı bi tane bişey al ben sana sonra istediğini alıcam dedi annem çok sinirlenmişti ben kızımı veriyorum şunların yaptığına bak falan dediler gereksiz birsürü sıkıntı yaşadık düğün arifesinde bu tarz şeyler hep olur sen nişanlınla çözmeye çalış büyükler karışınca konu uzadıkça uzuyor canım;)
     
    funda yıldız, hilalozer ve aksoyirem bunu beğendi.
  15. Nazmiyee

    Nazmiyee Uzman Üye+

    Puan:
    20,650
    bu görümceler var ya herlade lafı evirip çevirip anlatıyolar abisine kardeşine :mad: nişanlının tavrı çok çok yanlış bi set istedin diye altın delisi mi oluyo muşun kime nasıl çatacaklarını şaşırıyo bu erkekler ama bence de setsiz gelin olmaz @hilalozer in dediklerine katılıyorum sonuçta çok uçuk bişey istememişin ya da varken tekrar istememişin sen görümceme gösterdim diyosun ama isteyedebilirsin sonuçta sen şimdi ne istiyosan sana ne takıyolarsa yatırım için kendin tek başına bozdurup yemiycen o altınları nişanlınla sana kalacak @aksoyirem
     
    sedaozer, elaceyda, hilalozer ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  16. hilalozer

    hilalozer Süper Üye+

    Puan:
    28,502
    Benim de en sinir olduğum şeydir. Bizde o adet yok. Biz duymadık bilmiyoruz. Yahu duymadıysan da konuna komşuna sor. Etrafında bir ton evlenen var. Yada gel anneme sor.. Benim kayınvalidem de pek yaklaşmaz hiçbişeye.. O yüzden analayabiliyorum canım seni.. Ben önce nişanlıma söylüyorum o onlara söylüyo.. Bak sizde macırmışsınız. Nişanlımda öyle. Onlara göre altın olmazmış pek fazla. Bizde Bursanın yerlisiyiz. Belki bilirsin konaklı köyünden. Köylerde altın fazla oluyor. Bende arkadaşlarımı gördükçe özeniyorum.. Valla zor işlermiş bunlar canım. Biz o takı olayını atlattık darısı başına :)
     
  17. aksoyirem

    aksoyirem İnci Üye+

    Puan:
    6,320
    Daha evi döşenirken, mobilyalar falan alınırken ne sorunlar bekliyor bizi :confused: düşündükçe aklıma kötü anlar geldikçe düğüne dair hiç hevesim kalmıyor :( ne yapacağımı şaşırdım. Çok üzülüyorum...

    Katılıyorum görümcemle birlikte gitmiştik gelinlik bakmaya ben istedim gelmesini ki fiyatları görsün ona göre konuşsun diye. Benle beraber o da denedi gelinlik onun beğendiği 2600'dü tamam dedi annesi. Ben 1500 dedim başka yerlere de baksaydınız ya dedi :( Çok kırıldım. İstediğim 3 bilezik 1 set. Tutacağı 6-7 bin falan ki oğlunu evlendiriyosun sen ilk gelinini alıyosun. Madem hazır değildiniz neden hemen düğün yapmak istediniz dediğimde birşey demediler. Bizde böyle geline set ve bilezik alınır. Haktır yani istemesi.
     
  18. aksoyirem

    aksoyirem İnci Üye+

    Puan:
    6,320
    erkek tarafı diyor ki; senin ailenin oğlu olsa alabilecek miydiniz? alırdık dedim. Kredi çeker borca girer yine de gelini üzmezdik biz dedim. Zaten işlerine geldiğinde adetler böyle yapılacak falan diyorlar. İşlerine gelmedimmi yok olmaz ben duymadım.
    Masraf paylaşımında oturduk konuştuk onlara çok yüklenmek istemedik yarı yarıya olsun dedik. Annem annesine sordu araştırdınız mı nasıl oluyor hiç sordunuz mu dedi, kadın yok hiç sormadım merak etmedim hiç dedi. Şok olduk annemle :O Bilip bilmemezliğe vuruyorlar ya işi deli oluyorum
     
    akgüvercin ve hilalozer bunu beğendi.
  19. ESRATAŞÇI

    ESRATAŞÇI Uzman Üye+

    Puan:
    12,470

    herkezın görüşü farklıdır canım...herkez kendı dusuncelerını dıle getırmıs..
    ama bence sen çok bısey ıstememıssın kı sadece begendım demıssın....
    netıcesınde bunu demende istiyor olman anlamınada gelebılır kı oylede bence..
    bırseylerı ıstemekde senın en doğal hakkın...bende gelın setsız olmaz dusuncesındeyım lakın karsı tarafın durumu buna uygunsa eger degılse olmasada olur derım diretmem kı anladıgım kadarıyla sızdede dıretme olmamıs..
    nişanlının bole tavır sergılemesı çok yalnıs..lakın bole durumlarda görümcenı yada bı baskasını neden araya sokuyorsun dırek sen goster ve sen sole bence...belkı görümcen farklı konustu bilemeyız...baskasını araya sokman da yalnıs kuzum...bırde bole seylerde aıleler araya gırdımmı kırgınlık oluyorr bence bole sorunları aranızda halletmeye calısın derimm ;);)...
     
    elaceyda ve hilalozer bunu beğendi.
  20. Nazmiyee

    Nazmiyee Uzman Üye+

    Puan:
    20,650
    o zaman ne dedi görümcen Allah bilir :mad: bende anlamam ya oğluna elince hiç bişey yapmazlar kızına gelince herşey dört dörtlük olsunn isterler sıkma sen canını kuzum 10 tane bilezik istememişin sen onları zora sokmamak için de çok bişey istemiyosun madem herşeyin en iyisi olsun istiyolar alacaklar durumları da var demişin olmasaydı istemen yanlıştı hani daha uygununa bak demeleri normaldi
     
    hilalozer bunu beğendi.

Bu Sayfayı Paylaş