1. Tüm içerik bedava! Böyle devam etmesi için reklamlara tıklamayı unutma ;)

Karatay Diyeti - Yaşam Tarzı

'Diyet' forumunda Özlem tarafından 3 Ekim 2017 tarihinde açılan konu

  1. Özlem

    Özlem Moderatör Site Yetkilisi

    Puan:
    33,752
    Artık kilolarımdan usanmış biri olarak yarın karataya başlıyorum arkadaşlarım diyet değil yaşam tarzı olarak benimseyeceğim :)

    Karatay Diyeti Kuralları ve Önerileri
    1. Ekmek kesinlikle yasak kan şekerini yükseltiği için şişmanlığı artırıyor.
    2. Şişmanlık, obezite ve gelişen hastalıklar şeker rafine un ve tuz tüketiminin azaltılması ile önlenebilir.
    3. Dünya sağlık örgütünün yaptığı bir açıklamayı sizlerle paylaşmak isteriz. “Türkiye ekmek sorununu hallederse eğer, sağlık sorununun %30’unu da halledebilir”.
    4. Vücudunuzu aç bırakarak ve hareket etmeden kesinlikle kilo verilemez. Aç kalınca vücut metabolizmayı büyük ölçüde yavaşlatır ve enerjiyi saklar. O yüzden kişi sağlıklı gıdalar ile doyana kadar yenilecek.
    5. Karatay Diyeti, klasik bir diyet kesinlikle değildir. Tamamen sağlıklı bir beslenme olması için hazırlanmıştır.
    6. Karatay Diyeti’nin en başlıca özelliği unlu gıdalar, ekmek ve sağlıksız karbonhidrattan uzak durmak.
    7. Ekmek yerine alternatif olarak kuruyemiş tüketebilirsiniz.
    8. Günde vücudumuzun ihtiyacı olan 2 lt kadar su tüketimini kesinlikle gerçekleştirin.
    9. Eğer hareketsiz bir yaşam sürüyorsanız günde 1 saat dışarı çıkıp yürüş yapmaya çalışın.
    10. Abur cubur cips v.b cola gibi gazlı ve alkollü içecekler ağır şekerli içecekler doğal olmayan meyve suları kesinlikle yasak.
    Karatay diyeti
    size kısa zamanda geçici kilo vermeyi vaat etmez. Karatay diyetini bir yaşam tarzı haline getirmeyi başaran insanlar ilk aşama olarak kilo almamaya başlar, yağlar depo edilmez daha sonra az bir durağanlık dönemi yaşadıktan sonra depo edilen yağlar kırılarak kalıcı olarak kilo verirler. Karatay diyeti daha sonra bırakılan bir diyet olmadığı için hiçbir zaman verilen kilolar alınmaz. Ömür boyu da Karatay diyeti sayesinde kilo problemi olmaz.

    Karatay diyetinde
    hiçbir zaman yiyeceğiniz yemeklerde miktardan söz etmez. Karatay diyetinde önemli olan şey yememeniz gereken besin gruplarıdır. Örneğin Karatay diyetinde kesinlikle yasak olan besin grubu karbonhidrattır. Karataya göre yağ olarak depolanan şey yağ değil, karbonhidrat grubudur. Yağ yediğinizde bu, vücudunuza yağ olarak girmez. Karataya göre insan vücudundaki yağın nedeni hareketsizlikten depolanması ve karbonhidrat grubudur. Ayrıca bilinenin aksine Karatay diyeti kuruyemişlerin faydalı olduğunu ileri sürer. Karataya göre ceviz, fındık, fıstık, bademi hiç çekinmeden tüketebilirsiniz. Karatayda uzak durulması gereken en önemli yiyecek ekmek, hamur işleri, şekerli gıdalar, işlenmiş gıdalardır. Vitamin açısından zengin olduğu bilinen meyveler Karatayda yasaklı olan yiyeceklerden. Çünkü meyvede meyve şekeri olan fruktoz bulunur ve bu fruktozun fazlası insülin direncine neden olmaktadır.

    Yaşam tarzı olan Karatay diyeti bir haftalık örnek reçete olarak şu şekilde ayarlanabilir;

    Pazartesi
    Kahvaltıda tereyağında 2 adet yumurta, istediğiniz kadar tuzsuz siyah ya da yeşil zeytin, tuzsuz peynir, kuru meyvelerden bir avuç, şekersiz çay ya da form çayları, bir avuç ceviz.
    Öğle yemeğinde haşlanmış kırmızı et, bol yeşillikli zeytinyağlı salata, zeytinyağlı herhangi bir sebze yemeği, tuz içermeyen ayran, yemekten sonra istenirse yeşil çay.
    Akşam yemeğinde ızgara balık, mevsimine göre bulunan yeşillikler içeren bol salata.

    Salı
    Kahvaltıda haşlanmış 2 adet yumurta, siyah-yeşil zeytin, labne peyniri, yeşil biber, roka, maydonoz,domates,içecek olarak süt, fındık, ceviz.
    Öğle yemeğinde bir dolu tabak zeytinyağlı lahana yemeği ya da barbunya veyahut karnabahar yemeği, istediğiniz kadar yoğurt.
    Akşam yemeğinde haşlanmış tavuk eti, bol salata, bir elma.

    Çarşamba
    Kahvaltıda tereyağında ya da zeytinyağında 2 yumurtayla yapılmış menemen, labne peyniri, ceviz, fındık, Antep fıstığı, sevilen bir bitki çayı.
    Öğle yemeğinde ızgara köfte, yoğurt, zeytinyağlı bir sebze yemeği, salata, ayran ya da su.
    Akşam yemeğinde kuzu eti pirzolası ya da bonfile, zeytinyağlı bir sebze örneğin fasulye ya da enginar, bakla yemeği, bol salata.

    Perşembe
    Kahvaltıda iki yumurtayla yapılmış omlet, labne peyniri ya da tuzsuz peynir, yeşil biber, siyah-yeşil zeytin, yeşillik, ceviz,fındık, badem, şekersiz çay.
    Öğle yemeğinde bonfile ızgara, zeytinyağlı pırasa ya da kereviz, domates söğüş, yoğurt ve bir kaşık keten tohumu, su.
    Akşam yemeğinde ızgara tavuk eti, zeytinyağlı barbunya, bol salata, rendelenmiş havuç, turp, ayran.

    Cuma
    Kahvaltıda haşlanmış iki adet yumurta, tuzsuz peynir, zeytin, maydonoz, kırmızı biber, roka, biber, ceviz, badem, fındık, fıstık, şekersiz çay.
    Öğle yemeğinde ızgara kebap, közlenmiş yeşil biber, domates söğüş, rendelenmiş turp, ayran.
    Akşam yemeğinde ızgara köfte, yoğurt, bol salata, zeytinyağlı semizotu yemeği, bol su.

    Cumartesi
    Kahvaltıda pastırmalı 2 adet yumurta, labne peyniri, yeşillik,nane, biber, zeytin, ceviz, fındık, bir bardak süt.
    Öğle yemeğinde ızgara bonfile, yoğurtlu semizotu, bir kaşık keten tohumu.
    Akşam yemeğinde ızgara balık, rendelenmiş turp, kırmızı soğan, bol yeşillikli salata, domates, bir elma.


    Pazar
    Kahvaltıda tuzsuz peynirle ve 2 yumurtayla yapılmış omlet, domates, zeytin,biber, roka, maydonoz, ceviz, badem, şekersiz çay.
    Öğle yemeğinde şiş kebap, çoban salatası, zeytinyağlı bakla yemeği ya da lahana yemeği, bol su.
    Akşam yemeğinde balık ızgara, taze yeşillklerle yapılmış salata, közlenmiş kırmızı biber, bol su.
    Not: Akşamları 8den sonra kesinlikle hiçbir şey yenilmeyecek, her gün en az 2 litre su tüketilecek, her gün en az 30 dakika yürüyüş yapılacak.
     
    Bride16, muncuk, Deniz Medine ve 4 kişi daha bunu beğendi.
  2. sedaozer

    sedaozer Uzman Üye+

    Puan:
    24,002
    Karatay diyeti yapip zayiflayan arkadaslarim cok canim. Senin icinde hayirlisi olsun sonuctan bizleri haberdar et :)
     
    Özlem bunu beğendi.
  3. Özlem

    Özlem Moderatör Site Yetkilisi

    Puan:
    33,752
    ay inşallah kuzum bende youtube de birini takip ediyorum baya baya kilo vermiş bakalım bugün ilk günüm :)
     
  4. tuğbabenli

    tuğbabenli Uzman Üye+

    Puan:
    19,672
    Karatayın Hamileler için de diyet kitabı var aslında benim de dikkat etmem lazım insülinim yüksek çıkıyordu bebişten önce az az sık sık ye demişti doktorum dikkat ediyorum zaten artık neden bilmem çabuk doyup çabuk acıkıyorum. ben canan karatayı mantıklı buluyorum mesela eski buğdaylar olsa ekmeğe de karşı değil ama buğdayın dnasının değiştiğini ve bunun zararlı bir ürüne dönüştüğünü söylüyor bu nedenle yasaklıyor, şekerin zararlı olduğunu herkes biliyor. bu kadın hayatımıza terayağ, yumurtayı ve el yapımını yeniden soktu bu nedenle takdir ediyorum kendisini. Hadi bakalım cnm arkandayız destek oluyoruz sana. Dün hamileler için pilates konusunda konuştum ders veren hoca izmire geçmiş gelecekmiş yakın zamanda haber verecekler inş o da olursa kilo almadan yol alırım yoksa korkuyorum fazla kilodan.
     
    Özlem bunu beğendi.
  5. Özlem

    Özlem Moderatör Site Yetkilisi

    Puan:
    33,752
  6. Özlem

    Özlem Moderatör Site Yetkilisi

    Puan:
    33,752
    Bende seninle aynı düşüncedeyim kuzum bayadır araştırıyorum zaten karatay diyeti aslında şeker hastalarının benimsemesi gereken bir yemek biçimi olduğunu düşünüyorum. İnşallah kilo vereblirim iyi dileklerin için çok çok teşekkür ederim <3
     
    tuğbabenli bunu beğendi.
  7. cerensever

    cerensever Uzman Üye+

    Puan:
    20,597
    afiyet olsun beybiii valla ben bu diyeti bir aydır uyguluyorum arada kaçamağım oldu olmadı diyemem valla ama güzel gidiyorum şuanda seninde yapabileceğine inanıyorum canısıı zaten uzak durmamız gereken şeyler bu diyette değil sağlıklı bir diyette de belli ekmek tuz şeker abur cuburlar ben tuz hariç diğerlerini bıraktım kaçamak yaptığım günlerde mutlaka ya hareket ediyorum ya birşey :D
     
    Özlem bunu beğendi.
  8. Özlem

    Özlem Moderatör Site Yetkilisi

    Puan:
    33,752
    kilo verdin mi kuzucugum?? inşallah şimdi sabah kahvaltımı 8 buçukta yaptım 2. öğün arası 6 saat geçmesi gerekiyormuş öğlen yemeğine çıkmıcam bir tabak hazırlıcam 3 molamda yicem sonra onu akşam yemeğini tamamen çıkartıyorum hayatımdan
     
    cerensever bunu beğendi.
  9. cerensever

    cerensever Uzman Üye+

    Puan:
    20,597
    ahahah 2 kilo verdim sanırım 55tim 53e düştüm daha yeni yeni veriyorum sanırsam :) akşam yemeğide çok önemli ama ya tabi porsiyonu küçültmen gerekiyor aç kalarak olmaz yani hafif şeyler en azından işten çıkmadan akşam yemeğini halletmen gerekiyor öyle bir öğünü kesersen sağlıklı zayıflayamazsın kuzucum
     
    Özlem bunu beğendi.
  10. Özlem

    Özlem Moderatör Site Yetkilisi

    Puan:
    33,752
    akşam yemeğine soğurt ve salata ekleyeceğim kuzumm bir anda kesmeyim :)
     
  11. Özlem

    Özlem Moderatör Site Yetkilisi

    Puan:
    33,752
    Leptin Hormonu Nedir?
    Leptin hormonu, “tokluk hormonu” olarakta bilinen, peptidler sınıfından, bizlere tokluk duygusunu veren organizma içindeki yağ stoklarını ve iştâhımızı dengeleyen bir hormondur.

    Leptin; vücudun en büyük Endokrin organı olan yağ dokusundan salgılanma yapmaktadır.

    LEPTİN HORMONUNUN SALGILANABİLMESİ İÇİN NE YAPMAK LAZIM?
    Çok basit bir anlatımla, bir şeyler yediğimiz zaman pankreasımız önce 2 saat insülin hormonunu salgılıyor. Ardından 2 saat da glukagon denen hormon salgılanıyor. Yemek yememizden 4 – 5 saat geçip insülin ve glukagon salgıları tamamlandıktan sonra işte bizi zayıflatan Leptin hormonusalgılanmaya başlıyor. Leptin hormonu bizim depolarımızdaki yağları kullanarak vücudumuzun enerjisini sağlıyor.
    İşte biz (Karatay Sağlıklı Beslenmesini uygulayanlar) böyle fazla kilolarımızdan kurtuluyoruz.

    Leptin hormonunun gece salgılanabilmesi için yemeğimizi en geç 19:00 – 20:00 de yiyip bitirmiş olmamız lazım. Buna göre 20:00 – 22:00 arası insülin salgılanacak, 22:00 – 00:00 arası glukagon salgılanıyor olacak ve saat 00:00 veya 01:00 den sonra da Leptin salgılanmaya başlayacak. Leptin hormonu en fazla bizim derin uykuda olduğumuz 02:00 – 05:00 saatlerde arası salgılanıyormuş.

    Leptin hormonunun gündüz de salgılanmasını istiyorsak günde 2 veya 2,5 öğün yiyor olmamız öğünler arasındaki zamanı açmamız gerekiyor.

    Bu konuyu bir örnekle açıklamaya çalışalım.

    Saat 09:00 da kahvaltı yapan bir kişinin saat 11:00 ‘e kadar insülin hormonu salgılanacak.

    11:00 – 13:00 arası 2 saat de glukagon hormonu çalışıyor olacak.

    13:00 – 14:00 den sonra yağlarımızı yakacak leptin hormonu devreye girebilecek.

    Tabii ki ağzımıza 9 dan sonra hiçbir şey atmadıysak. 13:00 – 14:00 ‘den sonra yemek yemeyi açlık hissetmeden uzatabildiğimiz her sürede leptin depodaki yağlarımızı kullanarak enerjimizi sağlıyor olacak.

    Saat 16:00 da yemeğimizi yiyor olursak 2-3 saat leptin sayesinde yağlarımızı yakmış olacağız.
    Yemeği saat 17:00 gibi yiyecek olursak bu sefer de 3-4 saat depodan yemiş olacağız.

    İşte onun için 2 öğün sağlık demişler.

    Yeter ki bir önceki öğünümüzde yeterince ve doğru şeyler yemiş olun ve leptinin salgılandığı süre içinde beyniniz “bu kişi acıktı, yemek gelmiyor tasarruf moduna geç” sinyalini göndermemiş olması lazım.

    Acıktığınız anda hemen yemeğinizi yiyin.

    Lütfen leptin hormonunuzun salgılanmasına olanak sağlayın ve günde iki öğün yemeye çalışın.

    İlk başlangıçta 3 öğün hatta 2,5 öğün yiyebilirsiniz ama gündüz de fazla yağlarınızı yakmak sizin elinizde.

    Biz ilk başladığımızda bir yıl civarında 2,5 öğün, daha sonra da 2 öğün yedik ve halen 2 öğün olarak devam ediyoruz…

    Şunu hiç unutmayın aralarda bir şey yemeyip ağzınıza şekersiz denen tatlandırıcılı sakızlardan bile atmış olsanız beyin “bu şeker yedi” sinyalini göndererek insülin salgısını başlatacak ve o anda leptin hormonunuz faaliyette ise faaliyetine son verip yerini insüline bırakmış olacaktır.

    İki öğün arasında size ikram edilen en ufak bir nesneyi leptin hormonunuzun salgılanmasının devam etmesini istiyorsanız lütfen yemeyin.
     
    cerensever, mrvchn ve bsyl bunu beğendi.
  12. mrvchn

    mrvchn Uzman Üye+

    Puan:
    12,222
    1 ay kadar ben de uygulamistim bunu kuzum @ozlem392 Yapabildikten sonra gercekten cok saglikli bir beslenme sekli :begendim Amacim zayiflamak oldugu icin 2 ogun yapiyordum cok aclik hissettigimde kahvaltidan 5 saat sonra ayran ictigim olmustur. Hic kacamak da yapmamistim ama sadece 1,5 kilo verince pes etmistim sonunda :)
     
    Özlem bunu beğendi.
  13. Özlem

    Özlem Moderatör Site Yetkilisi

    Puan:
    33,752
    ara ara kaçamaklarım oluyor ya kuzu tam anlamıyla karatay yapıyorum diyemiyorum bazen :( ama bugün kesin kararlı uyandım sabaha hiç de kaçamak yapmadım daha bakalım alışmaya da başladım gibi 2 öğüne
     
    mrvchn bunu beğendi.
  14. mrvchn

    mrvchn Uzman Üye+

    Puan:
    12,222
    Olsun kuzum zaman gectikce tam anlamiyla yaparsin bastan alistirma olur senin icin. Zayiflama asamasinda 2 sonrasinda 3 ogunu oneriyorlar. Yavas yavas 2'ye dusurursun sen de. Eger facebook kullaniyorsan ordaki sayfasini takip etmeni oneririm. Bu beslenme tarzina uygun degisik ve pratik tarifler de paylasiyorlar. Ve ornek tabaklar da var, fikir olur senin icin.
     
    Özlem bunu beğendi.
  15. mrvchn

    mrvchn Uzman Üye+

    Puan:
    12,222
    Yanlis hatirlamiyorsam 'Karatay diyeti ile zayifliyoruz' sayfanin adi @ozlem392
     
    Özlem bunu beğendi.
  16. Özlem

    Özlem Moderatör Site Yetkilisi

    Puan:
    33,752
    takip ediyorum kuzum hatta bir grup var oraya da katıldım :):) sağolasın alışma evresindeyim hala
     
    mrvchn bunu beğendi.
  17. Özlem

    Özlem Moderatör Site Yetkilisi

    Puan:
    33,752
    üyeyim oraya canım
     
  18. mrvchn

    mrvchn Uzman Üye+

    Puan:
    12,222
    Alisirsin canim benim alisirsin :begendim Kuzenim yaklasik 2 senedir bu sekilde besleniyor. Istikrarina hayranim valla onun. Sen de yaparsin pes etmek yok :p
     
    Özlem bunu beğendi.
  19. Özlem

    Özlem Moderatör Site Yetkilisi

    Puan:
    33,752
    kilolu muydu verdimi kuzum facebooktaki grupta atıyorlar foto hayran kalıyorum
     
  20. Glsrnysf

    Glsrnysf Süper Üye+

    Puan:
    39,202
    Canım zaten Karatay az zamanda çok kilo vermeyi vadetmiyor. Sağlıklı vermeyi sağladığı için bence çok daha iyi. 10 gunde 2 kilo verip 5 günde 3 kilo almaktansa 2 haftada 1 kilo verip almamak daha güzel. Bende uyguladim bunu sekersiz 21 gun yaparken zaten Karatay da şekersiz bir beslenme benimsiyor hazır gıdayi yasaklıyor. Çok güzel düzen oturmuştu hatta 2 ogunle hoc açlık hissetmedim akşam yemeğimi en geç 5. Buçuk 6 da yiyordum. Ama gel gelelim bayram için tatile eşimin ailesine ve kendi aileme gidince ister istemez sekteye uğradı. Şimdi yine bu düzene geçeceğim zatn hala şekersiz besleniyorum 7 temmuzda başlamıştım kaçamaklar saymayın kaldığın yerden devam edeceğim:)
     
    cerensever ve Özlem bunu beğendi.

Bu Sayfayı Paylaş