1. Tüm içerik bedava! Böyle devam etmesi için reklamlara tıklamayı unutma ;)

Diyet Önerileri

'Diyet' forumunda Ezgi tarafından 18 Aralık 2014 tarihinde açılan konu

  1. Ezgi

    Ezgi Aday Üye

    Puan:
    0
    • Öğün atlamak, vücudu yağ depolamaya yönelik kazınma moduna geçirir. Böylelikle kalori yakımı zorlaşır.
    • Düzenli ve kaliteli uyuyun. Uyku eksikliği vücutta açlığı düzenleyen hormon seviyesini oynatacak ve iştahınızın artmasına sebep olacaktır.
    • Bir adım ölçerle günde kaç adım attığınızı hesaplayın. Eğer günde 10 bin adım atmıyorsanız yeterince hareket etmiyorsunuz.
    •Hareket etmek için hiçbir fırsatı kaçırmayın. Araştırmalar kıpır kıpır insanların daha zayıf olduğunu gösteriyor.
    •Başlamakta zorluk mu çekiyorsunuz? İlk adım olarak kendinize bir yemek yeme not defteri ya da yürüyüş ayakkabısı alın. Bu tarz davranışlar, amaca ulaşma başarısını üç kat artırır.
    •Yemeğinizin ortasında durun, 30 saniye bekleyin. O anda ne kadar aç olduğunuzu gözden geçirin. Sonra yemeğinize geri dönün.
    •Kendinize kilo kaybetme hedefi koymayın. Amacınız belirli bir kıyafet bedeni ya da bel ölçüsü olsun.
    • Çok yemeye başladıysanız bir önceki hafta açtığınız tüm boş gıda paketlerini bir kavanoza doldurun. Neler yediğinizin kanıtlarını görmek, sağlıksız alışkanlığınızı fark etmenize yardımcı olur.
    •Sandviçinizdeki mayonezi hardalla değiştirip 85 kalori tasarruf edin.
    •Yulaf dosttur! Sabah bir fincan yulaf ezmesi yemek, öğleden sonra alelacele oburluk yapmanızı engelleyecektir.
    •Zeytin, somon ve ceviz gibi sağlıklı yağlar içeren yiyecekler, tatmin olmanıza yardım edecektir.
    •Fındık bir mucizedir. Bir avuç fındıkla kendinizi tok hissedersiniz. Farklı bir doku için, fındığı suda bekleterek yemeyi de deneyebilirsiniz.
    • Stres, midenizin kazınmasına ve yüksek kalori alacağınız yiyeceklere yönlenmenize sebep olur.
    • Kızarmış besinlere alışık olabilirsiniz. Ama ızgara, buğulama, haşlama, fırınlama ve buharda pişirme gibi birçok sağlıklı yemek pişirme şekilleri de mevcut.
    •Susuzluğu açlıkla karıştırmayın. Açlık hissettiğinizde bir bardak su için ve gerçekten ne istediğinizi anlayın.
    • Salatanızı tabakta yemekten sıkıldınız mı? Tam buğdaydan bir pideye limonlu salatanızı sararak dürüm yapıp yiyin.
    •Günün erken saatlerinde yediğiniz kırmızı pul biber sizi tok tutacak ve günün kalan saatlerinde yiyeceğiniz miktarı azaltacaktır.
    •Öğle ve akşam yemeklerinden önce, canlı bir yürüyüş yapın; hareket edin. Hem biraz egzersiz yapmış olursunuz, hem de hareket ettikten sonra sağlıksız bir yemek seçimi yapma olasılığınız daha düşük olur.
    • Öğünlerinizde 22 santimetrelik tabaklar kullanın. Aslında çocuk yemek tabakları, bir yetişkini doyurabilecek ebatlardadır.
    •Yeşil çay ya da Şili biberiyle metabolizmanızı hızlandırın.
    • Kas, yağın en az dört katı kadar kalori yakar. Temel kaslara (bacak, karın ve üst vücut) odaklanarak bir güç egzersizi programına başlayın ve bunu haftada iki gün, yirmişer dakika yapın.
    • Kafeinsiz sade kahve, düşük kalorili harika bir içecektir. Kremasız, şekersiz, siyah koyu bir kahve, açlığınızı bastırma etkisinin yanı sıra; aynı zamanda ciddi bir antioksidandır da.
    •Televizyon karşısında ya da sinema salonunda bir şeyler atıştırmaktan kaçının!
    •Gazlı içecekleri geçin! Bunların yerine sadece su içmeyi artırarak ne kadar kilo kaybedebileceğinizi görünce, şaşırabilirsiniz.
    • Dikkatli olun: Özellikle de "yağsız" ya da "sıfır trans yağ" olarak etiketlenmiş ürünleri alırken. Çünkü yağ yerine çok fazla şeker veya sodyum satın alıyor olabilirsiniz.
    • Daha hızlı doymanızı sağlamak için, yemekten önce lif yüklü bir elma yiyin.
    • Diyet yapanlarla yapılan araştırmalar, sabah karbon-hidrat yerine yumurta yemeyi tercih edenlerin, daha az acıktığını göstermiştir.
    • Protein ihtiyacınızı fasulyeden alın. Fasulye tok kalmanızı sağlar.
    • Yumurta veya tavuk gibi tatsız proteinlere, metabolizmayı hızlandıran acılı sosla hayat verin.
    • Akşamları 19.00'dan sonra yemek yememek için elinizden geleni yapın.
    • Mantar, düşük sodyumlu soya, kuşkonmaz ve zeytin gibi malzemeler, kendinizi tok hissetmenizi sağlar.
    • Avokado, kilo kaybetmede gizli partneriniz olabilir. Yüksek oranda lif ve sağlıklı yağlar içerir. Ete benzer tadıyla, size et yediğinizi hissettirir.
    • Her hafta bir fotoğrafınızı çekin. Böylelikle değişiminizi fark edersiniz.
     
    Pnrmlh, arifeyaren, Yeliz ve 7 kişi daha bunu beğendi.
  2. metalilwater

    metalilwater İnci Üye+

    Puan:
    5,475
    hepsini yapamayacak olsam da biraz biraz deneyebilirim.teşekkürler,çok faydalı bir paylaşım olmuş :)
     
    Yeliz ve Ezgi bunu beğendi.
  3. Ezgi

    Ezgi Aday Üye

    Puan:
    0
    ufaktan ufaktan denenebilir :) Rica ederim canım :)
     
    Yeliz ve metalilwater bunu beğendi.
  4. sevim

    sevim Uzman Üye+

    Puan:
    12,150
    tavsiyeler süper ;) inşaallah uygulayabiliriz hepsini
     
    Pnrmlh, yaseminselim, Yeliz ve 2 kişi daha bunu beğendi.
  5. Ezgi

    Ezgi Aday Üye

    Puan:
    0
    inşallah okunduğunda çokta zor durmuyor :)
     
    Yeliz ve metalilwater bunu beğendi.
  6. metalilwater

    metalilwater İnci Üye+

    Puan:
    5,475
    zor durmuyor evet ama şu can yok mu can, her suçu ona atıyoruz işte 'canımız' istiyor, biz değil :D
     
    ozgeokan, Yeliz ve Ezgi bunu beğendi.
  7. Ezgi

    Ezgi Aday Üye

    Puan:
    0
    iradeli olmak lazım tut nefsiniii canım :p bunu yemesem noluuur ki diye düşün :) Yediğinde bir an için diyetini bozmaya değer mi diye düşün :)
     
    Yeliz, Seda ve metalilwater bunu beğendi.
  8. metalilwater

    metalilwater İnci Üye+

    Puan:
    5,475
    yapıcam tamam hırs yaptım yapıcam bundan sonra yemiycem:)yemeyi düşünsem bile gelip bu konuşmayı okuycam ve kendimi tutucam :)
     
    ozgeokan, Yeliz ve Ezgi bunu beğendi.
  9. Ezgi

    Ezgi Aday Üye

    Puan:
    0
    süpersiiiiiiiiiin :) hadi hayırlı olsun :)
     
    Yeliz ve metalilwater bunu beğendi.
  10. emosh

    emosh İnci Üye+

    Puan:
    7,645
    @EzgiAker Paylaşım süper olmuş kuzum inşallah uygulayabiliriz ;)
     
    Yeliz, Seda ve Ezgi bunu beğendi.
  11. Ezgi

    Ezgi Aday Üye

    Puan:
    0
    inşallah canımm :) Yaparız ki biiiiiizz güçlü gelinleriz :)
     
    Yeliz ve emosh bunu beğendi.
  12. emosh

    emosh İnci Üye+

    Puan:
    7,645
    Benim işim zor kuzum ya akşama kadar oturuyorm işte hareket yok eee üstüne de üşengecim :(
     
    Yeliz ve Ezgi bunu beğendi.
  13. Ezgi

    Ezgi Aday Üye

    Puan:
    0
    bende bütüüün gün oturuyorum da akşam spora gidiyorum :)
    evde küçük küçük hareket etmeye başla canım illa faydası olur :)
     
    Yeliz, yildiz ve emosh bunu beğendi.
  14. sevim

    sevim Uzman Üye+

    Puan:
    12,150
    Okudum hepisini :) uygularım ki
     
    Yeliz, Seda ve Ezgi bunu beğendi.
  15. emosh

    emosh İnci Üye+

    Puan:
    7,645
    Yapacağım kuzumm düğüne kadar en az 8 kg vermem şart ;)
     
    Yeliz ve Ezgi bunu beğendi.
  16. Ezgi

    Ezgi Aday Üye

    Puan:
    0
    oleyy verirsin kii 8 kg nediiiir bizim için :p
     
    ozgeokan, Yeliz ve emosh bunu beğendi.
  17. emosh

    emosh İnci Üye+

    Puan:
    7,645
    inşallah kuzummm :)
     
    Yeliz ve Ezgi bunu beğendi.
  18. Kubis

    Kubis Uzman Üye+

    Puan:
    19,600
    bunların hemen hepsini yapabilirim kii:)
     
    Yeliz, Seda ve Ezgi bunu beğendi.
  19. Ezgi

    Ezgi Aday Üye

    Puan:
    0
    eveeeeeet :) Yaşasın sağlıklı yaşaaamm :)
     
    Yeliz, Seda ve Kubis bunu beğendi.
  20. daisy06

    daisy06 İnci Üye+

    Puan:
    6,480
    Ben rejim yaptığım zaman en çok salatalık doğrayıp koca bi kase yoğurt yerdim. Light da değil bildiğiniz normal yoğurt ve su da çok eklemiyordum sadece biraz kıvamını yumuşatıyordum. Beni öğleden akşam yemeğine kadar çok iyi idare ediyordu. Ama yerini değiştirip öğle yemeğini az kalorili yiyip akşam yoğurt tüketirdim ve bu şekilde düzenli yürüyerek ve egzersiz yaparak 2 ayda 7 kilo vermiştim.. Ama hepsinden önemlisi kahvaltı bence. Kahvaltıyı sıkı ve en az yağlı şekilde yapmaya çalışıyorum. Güzel ve doyurucu bir kahvaltı da uzun saatler idare ediyor. Ben damak zevkimden dolayı pul biber çok severim bu dönemde de beyaz peyniri bile pul biber serperek tüketiyordum ama meğer sağlıklı da bir şeymiş. Her öğün yemek yeme taraftarı da değilim. Ne zaman acıkırsam o zaman yerim ve bunun daha sağlıklı olduğunu düşünüyorum. Aç olmayan bir mideyi daha da doldurmanın manası yok.

    Konuyu yürütelim dedim :)
     
    sevim ve Ezgi bunu beğendi.

Bu Sayfayı Paylaş